Forum o grze Airfix Dogfighter Strona Główna
->
Samoloty
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Towarzyskie
----------------
Witajcie!!
Ogłoszenia
Różności
Airfix Dogfighter
----------------
Kody
Solucje
Multiplayer
Fighter Ace
----------------
Ogólnie o Fighter Ace
Encyklopedia
----------------
Samoloty
Nieloty
Forum administracyjne
----------------
...:::Forum Administracyjne:::...
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Punkins
Wysłany: Pią 14:13, 24 Sie 2007
Temat postu: Hawker Typhoon Mk. Ib
Hawker Typhoon Mk. Ib
Dane techniczne według gry:
Prędkość: 2/4
Zwrotność: 2/3
Zasięg: 2/3
Wytrzymałość 3/4
Dane techniczne Hawker Typhoon Mk.Ib:
Wymiary:
Rozpiętość 12,70 m
Długość: 9,73 m
Wysokość: 4,52m
Silnik:
Napier-Sabre IIb,
24 cylindrowy,
Rzędowy,
2180 KM
Osiągi:
prędkość maks.: 650 km/h na wys 3500 m
pułap: 10 700 m
zasięg - 980 km
Uzbrojenie:
4 działka Hispano-Suiza, Kaliber 20 mm
2 bomby 450 kg lub 8 niekierowanych rakiet 27 kg
Historia
W styczniu 1938 roku Brytyjskie Ministerstwo Lotnictwa przekazało zakładom Hawker wymagania techniczne dotyczące budowy nowego przechwytującego samolotu myśliwskiego. Zleceniodawca chciał między innymi, aby był wyposażony w silnik o mocy 2000 KM, z cylindrami w układzie rzędowym. Uważano bowiem że silnik gwiazdowy jest już przestarzały. W tym okresie angielski przemysł lotniczy produkował dwa typy silników, które spełniały te wymagania - 24-cylindrowe Rolls-Royce Vulture i Napier Sabre o takiej samej mocy. Dyrektor projektowy wytwórni Hawker, inżynier Sidney Camm, postanowił stworzyć dwa różne projekty, każdy z innym silnikiem. W ten sposób powstały Hawker Tornado, wyposażony w silnik Vulture, i Hawker Typhoon, z silnikiem Sabre. Loty próbne prototypów maszyn odbyły się odpowiednio 6 października 1939 i 24 lutego 1940 roku. Samoloty były niemal identyczne, oba otrzymały akceptację ministerstwa lotnictwa i weszły do produkcji. Pierwsze zamówienie opiewało na 1000 sztuk. Tak duże zlecenie wymagało utrzymania szybkiego tępa produkcji, którego fabryka Hawker nie była w stanie w żaden zapewnić. Otrzymała bowiem w tym samym czasie polecenie skoncentrowania się na myśliwcach Hurricane. W produkcję Tornada zaangażowano więc firmę Avro, a Typhoona - fabrykę Gloster. Silnik Vulture, montowany w samolotach Tornado, szybko okazał się znacznie gorszy, niż myślano. Sprawiał na tyle poważne problemy, że w sierpniu 1940 roku podjęto decyzję o przerwaniu produkcji maszyn wyposażonych w ten silnik. Prace nad projektem Typhoona przebiegały bez większych trudności i we wrześniu 1941 roku jednostki RAF otrzymały pierwsze samoloty tej serii, ochrzczone przez pilotów mianem "Tiffy". Pierwsza wersja operacyjna Typhoona, oznaczona symbolem Mk.Ia była wyposażona w dwanaście karabinów maszynowych Browning kalibru 7,7 mm. Wkrótce pojawił się Typhoon Mk.Ib z czterema działkami kalibru 20 mm. Do kabiny, wyposażonej w nową szklaną owiewkę, początkowo wchodziło się przez jedno z dwojga drzwi umieszczonych po obu stronach samolotu, przypominających drzwi samochodowe. Później kabinę zastąpiono osłoną kroplową, odsuwaną do tyłu . W pierwszych akcjach bojowych ujawniła się usterka konstrukcyjna w tylnej części maszyny. Stała się ona przyczyną wielu wypadków i aby ją usunąć, wzmocniono płytami łączenie kadłuba z ogonem. Do 6 czerwca 1944 roku (lądowanie w Normandii), fabryka Gloster zdążyła wyprodukować około 2000 typhoonów, w które wyposażono 26 jednostek RAF. Samoloty te odegrały największą rolę w alinckich działaniach wojennych.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
BBTech Template by © 2003-04
MDesign
Regulamin